IPB

Welcome Guest ( Log In | Register )

Reply to this topicStart new topic
> Vlaggen Schilderen, Hoe doe je dat ?
CGN
post Jan 5 2004, 11:34 AM
Post #1

Administrator

Group: Admin
From: Rotterdam, The Netherlands
Member No.: 1
Real Name: Peter Jan de Werk Unit: CGN

Vraag van een unit:

"Hoe kun je zelf vlaggen schilderen ? Wat voor doek heb je dan nodig ?"
Go to the top of the page

+Quote Post
Roy
post Jan 5 2004, 12:26 PM
Post #2

Member
**

Group: Members
From: Hilversum
Member No.: 9
Real Name: Roy Bollebakker Unit: Beatrix'

Ik geloof dat wij daar gewoon voeringstof voor gebruikten. In ieder geval dat hele lichte spul. Om de ene kleur van de andere te scheiden gebruikten we iets van lijm ofzo, anders lopen de kleuren in elkaar door. Het schilderen zelf kan heel goed met ecoline. Zorg wel dat je vlaggen NOOIT nat worden, dan zijn ze echt verpest. Maak dus gewoon eerst met lijnen het ontwerp op je vlag en kleur het daarna in. Let goed op dat er geen onderbrekingen in de lijnen zitten: de ecoline trekt razendsnel in en als er maar een klein stukje tussen zit zou er zomaar een kleur op een plek kunnen komen die je niet zo had bedoeld!
Wij gebruikten overigens houten panelen waar we de vlaggen op spanden. Een soort houten lijsten waren het zodat je vlag niet op de grond ligt. Je vlag is natuurlijk direct aan 2 kanten geschilderd en het bespaard je een hoop schoonmaaktijd aan de vloer! (Als je zoiets uberhaubt schoon krijgt).
Voor een vlag in 1 kleur of met een ontwerp wat ook goed genaaid zou kunnen worden zou ik overigens niet zoveel moeite doen. Het kan best veel werk zijn (ook wel leuk natuurlijk en tuurlijk worden het ook mooie vlaggen) en je moet constant op je vlaggen blijven letten, je kunt ze nooit zomaar ergens neerleggen, en ze gingen bij ons altijd met vuilniszakken er omheen de vlaggenhoezen in.
En toch op een contest op een onbewaakt moment zijn er vlaggen op de grond terecht gekomen en natuurlijk was de vloer nat omdat het had gesneeuwt, dus waren er een aantal vlaggen vreselijk verpest.
Denk er goed over na en vergelijk ook goed de prijzen.
Ach, vlaggen maken blijft een enorme klus voor de meesten groepen. Toch zie je steeds mooiere vlaggen voorbij komen! Veel succes ermee!

+Quote Post
Guest_Dunja_*
post Nov 12 2004, 11:54 PM
Post #3

Guests

(IMG:http://colorguard.org/forums/style_emoticons/default/smile.gif) Het verhaal van Roy komt me bekend voor. Alleen kun je volgens mij het beste witte zijde gebruiken. Als je vlakken wilt maken idd lijm gebruiken (vraag in de hobbywinkel) om de kleuren van elkaar te scheiden.
Over laten lopen is ook leuk: je maakt een aantal bakjes steeds meer met water verdund en begint met de donkerste. Het beste is om het met zn 2en te doen, 1 verven, de ander uitvegen met bv. tissue, anders wordt het een knoeiboel. En opletten dat je de bakjes niet omdraait, want dan heb je natuurlijk een probleem.
(IMG:http://colorguard.org/forums/style_emoticons/default/laugh.gif) Wel lachen om te doen, goed voor de teambuilding en ook leuk dat je nog weken erna de verf onder je nagels vindt! (IMG:http://colorguard.org/forums/style_emoticons/default/wink.gif)

+Quote Post
irma
post Feb 21 2006, 08:25 AM
Post #4

Newbie
*

Member No.: 523
Real Name: irma kruizinga Unit: intension

De reactie is wat laat hierop maar wie weet heeft iemand hier nog wat aan.
Als je op zijde schilderd dan kun je dit na een dag drogen gaan fixeren met het strijkijzer.
Wel een theedoek gebruiken. Daarna mag het nat worden zonder dat het verpest wordt.
J e kunt in de hobbywinkel,op internet of boekjes raadplegen met het onderwerp zijdeschilderen.

+Quote Post
Ilona
post Apr 12 2009, 09:05 PM
Post #5

Newbie
*

Member No.: 2285
Real Name: Ilona de Vos Unit: Show- & Drumfanfare Nescio

Goede avond,

Wij uit Emmeloord willen een colorguard groep opstellen.
Nu lees ik hier dat jullie vlaggen zelf maken.

Is dit als beginnende groep handig?
Of is het beter eerst met standaard vlaggen te beginnen (en dus te kopen) en later verder kijken voor de doe het zelf versie?

Is er een mogelijkheid (als ik voor de materialen zorg) dit een keer gezamelijk met iemand te doen?
Graag hoor ik of hier iemand interesse in heeft.

Grt
Ilona

+Quote Post

Reply to this topicStart new topic
1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:

RSS Lo-Fi Version Time is now: 9th September 2010 - 09:46 PM